Internet bankarstvo za građane - UPUTE
  <<nazad  
    PLATNI NALOZI
     
    Transakcijom "Platni nalozi" moguće je izvršiti sva kunska bezgotovinska plaćanja u zemlji.
   
  Opis unosnih polja naloga:
  Platitelj • U navedenom polju automatski će biti upisano ime i prezime vlasnika tokena. Upis je moguće proizvoljno izmijeniti.
 

Na teret računa

 

• U navedenom polju vrši se odabir računa s kojeg će se vršiti bezgotovinsko plaćanje (vlastitog računa ili računa na koje ste opunomoćeni). Sa strelicom na desnom kraju polja odabirete jedan od računa s kojeg želite izvršiti plaćanje.

  Primatelj •  Upisuje se naziv primatelja.
  Broj računa primatelja •  Upisuje se iz dva dijela: u prvo polje upisuje se sedam znamenki tj. Vodeći Broj Depozitne Institucije (VBDI banke kod koje je otvoren račun. Sa ponuđenom opcijom poziva se lista svih važećih VBDI-a u zemlji). U drugo veće polje upisuje se broj računa primatelja.
 

Kontrola primatelja

 

 

 

•  Kontrola primatelja omogućuje provjeru ispravnosti broja računa primatelja – poslovnog subjekta uvidom u Jedinstveni registar računa.
Nakon popunjavanja VBDI i broja računa primatelja, odabirom “Kontrole primatelja” dobivaju se sljedeći podaci: naziv primatelja, VBDI, broj računa i status računa.
Ukoliko račun primatelja ne postoji u Jedinstvenom registru računa, pojavljuje se odgovarajuća poruka. Tada je potrebno provjeriti da li su ispravno upisani VBDI i broj računa primatelja.
Za račune koji nisu evidentirani u Jedinstvenom registru računa “Kontrolom primatelja” provjerava se ispravnost formata broja računa i VBDI. Ukoliko su isti ispravni, platni nalog se može izvršiti.
 

Izbor predloška (unos naloga iz predloška)

 

 

• Kako biste olakšali i značajno ubrzali unos platnih naloga, preporučujemo Vam da samostalno kreirate vlastitu bazu predložaka koje ćete kasnije koristiti pri unosu platnih naloga (opisano u uputi "Predlošci"). S desne strane unosnog polja "Primatelj" nalazi se link "Izbor predloška". Odabirom navedene opcije na zaslonu će se otvoriti novi manji zaslon (tzv. "pop-up") s popisom svih predložaka koje ste kreirali i pohranili. Prvi stupac "Izbor" korisniku omogućuje označavanje više predložaka koji će se na zaslonu unosa naloga pojavljivati slijedom odabira predloška. Odabirom jednog od ponuđenih predložaka automatski se popunjavaju sva polja izabranog platnog naloga definirana u predlošku.

 

Model i poziv na broj odobrenja

 

 

•  U prvo polje unosi se model odobrenja. U drugo polje unosi se poziv na broj odobrenja. Ukoliko poziv na broj ne postoji unosi se model 99. Ukoliko model nije naveden, a postoji poziv na broj, unosi se model 00.

Prilikom unosa kontroliraju se propisane strukture modela i poziva na broj.

  Opis plaćanja

•  Upisuje se kratak opis plaćanja, a predviđena su dva reda za upis kako je to vidljivo na slici ispod.

Za platne naloge u kojima računa primatelja počinje sa brojem "2407000" nije moguć unos dodatnog opisa u drugi red.

  Iznos transakcije •  Upisuje se iznos transakcije plaćanja u kunama.
  Datum izvršenja •  Polje za tekući datum automatski se popunjava, uz mogućnost izmjene na željeni datum izvršenja u narednih 180 dana. Upis datuma može biti ručni ili odabirom iz opcije "Kalendar". Ugrađena je kontrola na neradne dane.
 

Izgled zaslona novog platnog naloga:

 
  Primjer zaslona platnog naloga nakon poziva kalendara:
 
  Kalendar omogućava izmjenu mjeseca i odabir datuma izvršenja naloga. Nakon potvrde željenog datuma izvršenja naloga, kalendar se automatizmom zatvara. Nije moguće izabrati datum manji od tekućeg ili datum neradnog dana.
   
Nova pravila koja vrijede za unos platnih naloga poslije 15h za plaćanja na račune izvan OTP banke:  

Unos kunskog platnog naloga na račun izvan OTP banke uz korištenje tekućeg datuma izvršenja moguć je svakim radnim danom do 15:00h. Nakon 15:00h uneseni tekući datum izvršenja automatizmom će biti prebačen na datum prvog sljedećeg radnog dana (u postupku provjeren naloga). Račun sa kojeg se plaća neće biti terećen do dana izvršenja naloga. Postupak je potpuno jednak unosu platnog naloga u najavu.

Važna napomena: Uvjet za izvršenja naloga u najavi na navedeni datum izvršenja je osigurano pokriće (novčana sredstva) na računu sa kojeg se vrši plaćanje i to najkasnije do 15:00h.

  Terminski plan izvršenja naloga
 
   
  U slučajevima kada se nalozi slijedno unose u prelaznom periodu (oko 15:00h) u praksi se može dogoditi da će se jedan dio naloga unijeti sa tekućim datumom, ali drugi dio naloga zbog isteka vremena za unos sa tekućim datumom morati će se unositi uz najavu. U takvim slučajevima postoji mogućnost potrebe izmjene datuma za unesene naloge prije 15h. Izmjena datuma moguća je direktno iz transakcije "Autorizacija naloga", kao i iz transakcije pregleda naloga.
   
 

Provjera naloga

 

 

 

 

• Nakon što se popune sva polja platnog naloga potrebno je izvršiti provjeru istog opcijom "Provjera naloga". Ukoliko je nalog ispravno unesen, na zaslonu će se pojaviti svi elementi naloga s porukom "Uneseni nalog je ispravan". S opcijom "Zaprimi nalog" potvrđuje se unos (poruka: Nalog je uspješno zaprimljen). S opcijom "odustani" poništava se započeta transakcija. Ukoliko nalog nije ispravno unesen, pojavljuje se poruka o vrsti greške (npr: uneseni model i poziv na broj nisu točni.). Nakon ispravka potrebno je ponoviti provjeru naloga.

Ukoliko odaberete plaćanje s deviznog računa, Banka otkupljuje iznos deviza prikazan u polju "Otkup deviza" i tereti Vaš devizni račun, a plaćanje se izvršava u kunama. Ako se plaćanje vrši neodležanim sredstvima s deviznog računa naplaćuje se naknada sukladno Odluci o tarifi naknada.

  Odustani • Opcijom "odustani" poništava se započeta transakcija.
  Izgled zaslona provjere novog naloga i potvrde ispravnosti istog. Opcijom "Zaprimi nalog" potvrđuje se unos naloga.
 
Da bi nalog bio proveden, nakon unosa (zaprimanja) istog, potrebno izvršiti autorizaciju naloga. Autorizacija naloga vrši se transakcijom "Autorizacija naloga".
   
Ukoliko je jedan ili više elmeneta platnog naloga krivo unesen, transakcija provjere naloga će ukazati na mjesto i tip greške. U nastavku se nalazi primjer greške u prvom elementu poziva na broj. Poruka precizno upućuje na grešku, prilikom čega se markira polje u kojem se greška nalazi. (slika ispod)
 
  Nakon ispravka pogreške, ponovno izaberite opciju "Provjera naloga", te ponovite postupak ukoliko transakcija pronađe novu grešku.
   
Poruka o ispravno unesenom nalogu:
 
   
   
  Unos naloga u predložak  
 

Nakon provjere naloga, a prije odabira opcije "Zaprimi nalog", isti po želji možete označiti za pohranu u vlastitu bazu predložaka. Nalog će u predloške biti pohranjen sa svim podacima koji se nalaze na zaslonu, izuzev iznosa plaćanja. Izmjenu podataka u predlošku ili brisanje predloška moguće je napraviti u transakciji "Predlošci".

Ukoliko je Vaš nalog ispravno unesen, možete ga pohraniti kao predložak označavanjem polja ispred opcije "Pohrani kao predložak".

 
 

Odabirom opcije "Pohrani kao predložak", pojavljuje se novo unosno polje "Naziv predloška" koje će biti popunjeno s podacima iz polja "Primatelj". Naziv predloška možete proizvoljno izmijeniti.

Napomena: Ukoliko se unos naloga vrši iz već kreiranog predloška, opcija "Pohrani kao predložak" nije moguća.

   
 
Povratak na vrh stranice
 
Povratak na glavnu stranicu uputa