Internet bankarstvo za tvrtke i obrtnike - UPUTE
.

<< nazad

Knjigovodstveni servisi

Općenito

 

Usluga eLEMENT@ „Knjigovodstveni servisi“ uz sve postojeće mogućnosti eLEMENT@-e nudi i:
• obavljanje platnog prometa za Vaše klijente bez potrebe odlaska u Banku
• pregled poslovanja i ispis izvoda za račune Vaših klijenata
• poslovanje uz povoljnije naknade (u odnosu na ostale kanale obavljanja platnog prometa)
• online dodjelu ovlasti Vašim zaposlenicima

Aktivacijom usluge „Knjigovodstveni servisi“ možete koristiti sve mogućnosti poslovanja po svojim i računima svojih klijenata sa svojom eLEMENT@-om, s jednom karticom ili tokenom, a sukladno razini koju Vam Vaši klijenti dodijele. Razina ovlasti ima raspon od jednostavnijih pregleda i izvoda po računu pa do složenijih grupa ovlasti poput izvršenja i autorizacije platnih naloga.

Da bi aktivirali uslugu Knjigovodstveni servisi morate posjedovati aktivnu eLEMENT@-u te u Banci potpisati Izjavu kojom će Vaš klijent definirati razinu ovlasti do koje možete raditi po njegovim računima.
Izjavu potražite na Internet stranici www.otpbanka.hr ili kod Vašeg nadležnog komercijalista.

Ugovaranje i korištenje usluge „Knjigovodstveni servisi“ ne povećava mjesečnu naknadu za korištenje Vaše eLEMENT@-e i eLEMENT@-e koju koriste Vaši klijenti. Dakle, sve navedene pogodnosti možete koristiti uz jedinstvenu naknadu kao i za poslovanje samo po Vašim računima.


Dodjela ovlasti

 

 

Ukoliko knjigovodstveni servis posjeduje više od jedne smart kartice (tokena), istima je potrebno dodijeliti ovlasti za rad po računima klijenta knjigovodstvenog servisa. Transakcijom "Dodjela ovlasti", glavna kartica knjigovodstvenog servisa (kartica sa svim ovlastima - master) dodjeljuje ovlasti dodatnoj kartici (kartica sa nižim ovlastima - slave) za rad po računu željenog poslovnog subjekta tj. klijenta knjigovodstvenog servisa. Prvi korak je povezivanje klijenta knjigovodstvenog servisa sa dodatnom karticom ili tokenom. Dodjela ovlasti vrši se sa istoimenom transakcijom, koristeći se pri tomu sa opcijom "Dodjela ovlasti - klijent KS-a" (slika dole).
Nakon odabira opcije "Dodjela ovlasti - klijent KS-a" za željenog djelatnika knjigovodstvenog servisa (dodatna kartica sa nižim ovlastima - slave), na zaslonu se prikazuje popis klijenata knjigovodstvenog servisa.
Odabirom opcije "Dodjela ovlasti" na zaslonu se prikazuje popis svih mogućih transakcija za koje glavna kartica knjigovodstvenog servisa ovlašćuje za rad dodatnu karticu knjigovodstvenog servisa, a po računu željenog klijenta knjigovodstvenog servisa. (slika dole)
 
Odabir klijenta

 

 

 

 

 

 

Da bi knjigovodstveni servis mogao raditi transakcije po računu vlastitog klijenta, potrebno je izvršiti online rekonfiguraciju, tj. prijavu za rad po računima klijenta. Nakon klasične prijave za rad u eLEMENT@ internet bankarstvo, za prijavu za rad po računima klijenta knjigovodstvenog servisa koristi se transakcija "Odabir klijenta" u lijevom djelu zaslona (slika dole)

ili u gornjem desnom dijelu zaslona eLEMENT@ internet bankarstva (slika dole)

Odabirom opcije "Odabir klijenta" na zaslonu se prikazuje popis svih klijenata sa kojima knjigovodstveni servis ima potpisanu Izjavu kojom klijent knjigovodstvenog servisa definira razinu ovlasti do koje se može raditi po njegovim računima. (slika dole)
Ukoliko je moguća prijava knjigovodstvenog servisa za rad po računima svog klijenta, u stupcu "Označi za unos naloga", opcijom "Prijava" djelatnik knjigovodstvenog servisa prijavljuje se za rad po računima odabranog klijenta. (slika gore)
Nakon odabira opcije "Prijava", pokreće se proces rekonfiguracije korisnika za rad po računu klijenta knjigovodstvenog servisa. Ažurira se polje "Trenutno ste prijavljeni za rad s računom", a u stupcu pod nazivom "Označi za unos naloga" opcija "prijava" mijenja se u status "Prijavljen". (slika dole).

Prijava za rad po računu klijenta knjigovodstvenog servisa reflektira se na sadržaj u gornjem desnom dijelu zaslona, kako bi korisnik u svakom momentu mogao vidjeti naziv klijenta po čijim računima trenutno radi. Opcija "Odjavi se s klijenta" omogućava direktan povrat za rad po osnovnim računima knjigovodstvenog servisa. (slika dole)

Napomena: Korištenjem opcija "Račun primatelja (HRK)", "Naziv klijenta" i "Označi za unos", može se napraviti sortiranje liste klijenata prema navedenim kriterijima, tj. prema broju računa, nazivu klijenta ili trenutnom statusu Prijavljen / Prijava.

 
Unos naloga
Kada je knjigovodstveni servis prijavljen za rad po računu svog klijenta u transakciji "Unos novog naloga" u polju "Račun pošiljatelja" automatizmom se poziva broj prijavljenog računa klijenta sa kojeg se vrši plaćanje. (slika dole)
 
Autorizacija naloga i slanje na izvršenje

 

 

 

Kada je knjigovodstveni servis prijavljen za rad po računu svog klijenta, u transakciji "Autorizacija naloga" automatizmom se pozivaju nalozi zadani sa prijavljenog računa klijenta.Postupak autorizacije naloga opisan je u glavnim poglavljima ove upute (za smart kartice i tokene). (slika dole)

Napomena: Na primjeru zaslona autorizacije vidi se opcija kada je online aplikacija parametrizirana za obavezne dvije autorizacije prije slanja naloga na izvršenje. Nakon autorizacije naloga (u ovom slučaju dvije autorizacije), naloge je potrebno poslati na izvršenje koristeći pri tomu transakciju "Slanje naloga na izvršenje" u desnom okviru zaslona.

 
Pregled naloga
Kada je knjigovodstveni servis prijavljen za rad po računu svog klijenta, u transakciji "Pregled naloga " u polju "Račun pošiljatelja" automatizmom se poziva prijavljeni račun klijenta knjigovodstvenog servisa. (slika dole)
 
Izvodi računa
Kada je knjigovodstveni servis prijavljen za rad po računu svog klijenta, u transakciji "Izvodi računa" u polju "Račun pošiljatelja" automatizmom se poziva prijavljeni račun klijenta knjigovodstvenog servisa. (slika dole)
 
Pregled naknada
Kada je knjigovodstveni servis prijavljen za rad po računu svog klijenta, u transakciji "Pregled obračunate naknade" u polju "Račun" automatizmom je upisan prijavljeni račun klijenta knjigovodstvenog servisa. (slika dole)
 
Ispis naloga
Kada je knjigovodstveni servis prijavljen za rad po računu svog klijenta u transakciji "Ispis naloga " u polju "Račun pošiljatelja" automatizmom je upisan prijavljeni račun klijenta knjigovodstvenog servisa. (slika dole)
 
Stanje i promet računa
Kada je knjigovodstveni servis prijavljen za rad po računu svog klijenta u transakciji "Pregled naloga " automatizmom se pozivaju podaci za prijavljen račun klijenta knjigovodstvenog servisa. (slika dole)
 
Online dodjela ovlasti Knjigovodstvenom servisu za rad po računima od strane klijenta knjigovodstvenog servisa

 

 

Ukoliko su zadovoljena dva uvjeta i to: Da su poslovni subjekt (klijent servisa) i knjigovodstveni servis Izjavom regulirali uključenje predmetne online usluge, te da su obje strane korisnici eLEMENT@ internet paket, putem eLEMENT@ internet bankarstva moguć je online nadzor i administriranje nivoa ovlasti knjigovodstvenog servisa danih od strane poslovnog subjekta tj. klijenta knjigovodstvenog servisa.
Transakcija "Dodjela ovlasti" korisniku usluge knjigovodstvenog servisa omogućava dodjelu i oduzimanje ovlasti. nakon poziva transakcije "Dodjela ovlasti" na zaslonu se prikazuje slijedeće:
Na primjeru sa slike gore, korisnik usluge knjigovodstvenog servisa (knjigovodstveni servis je u primjeru nazvan LIB DOO) korištenjem online transakcije "Dodjela ovlasti" ovlašćuje knjigovodstveni servis za grupe transakcija ili svaku transakciju pojedinačno ovisno o željama i potrebama. Ukoliko se pozove opcija Dodjele ovlasti pojedinačno po zaslonima, ulazi se u klasičan izbornik dodjele ovlasti za sve trenutno raspoložive transakcije na internet bankarstvu OTP banke, te se ovlast dodjeljuje za svaku od njih. U slučaju odabira opcije Dodjela ovlasti - grupe ovlasti na zaslonu se pojavljuje slika kako slijedi:

Na primjeru zaslona (slika gore) vidljive su četiri grupe transakcija. Popis sadržaja svake grupe moguće je pozvati opcijom "Detalji". Grupa transakcija za koju se želi dati ovlast knjigovodstvenom servisu označava se stavljanjem kvačice u "checkbox". Transakcija je potrebno autorizirati. Date ovlasti reflektiraju se na sve pod račune (11, 13, 14, 15, 18)

Važno: Dodjelom pojedinačnih ovlasti za korisnika poništavaju se ovlasti zadane za grupu ovlasti i obratno.

Ovlasti koje dodjeljuje poslovni subjekt svom knjigovodstvenom servisu pridružuju se samo glavnoj (master) kartici ili glavnom tokenu knjigovodstvenog servisa. Daljnji prijenos ovih ovlasti na dodatne smart kartice ili dodatne tokene unutar knjigovodstvenog servisa vrši glavna kartica ili glavni token tog knjigovodstvenog servisa.

 
Opis ostalih transakcije

 

Kada je knjigovodstveni servis prijavljen za rad po računu svog klijenta, sve ostale ponuđene transakcije vezuju se na račune prijavljenog klijenta knjigovodstvenog servisa. Transakcije se izvode na jednak način kao kada se radi po vlastitim računima, što je opisano u glavnom djelu ovih uputa.

U nastavku je popis grupa i pojedinačnih transakcija koje je moguće obavljati strane knjigovodstvenog servisa a u ime klijenta tog servisa:

Devizno plaćanje, predlošci, datoteke sa nalozima, datoteka plaća, Visa Business, Visa Business electron, pregled akreditiva, pregled garancija, pregled kredita, pregled oročenja.
 
Za sve dodatne informacije obratite se Kontakt centru OTP banke (helpdesk): 062-201-555 (radno vrijeme od 8:00h do 21:00h radnim danom te subotom od 08:00h do 13:00h) (email: helpdesk@otpbanka.hr). Nakon javljanja govornog automata birajte opciju 3.

<< nazad | povratak na vrh stranice