| Plaćanje u zemlji - KUNE |
||
| Online obrazac u formatu HUB 3: | ||
|
||
| Opis unosnih polja naloga u formatu HUB 3: | ||
| Polje | Broj znakova | Opis |
| Platitelj: naziv (ime) i adresa | 140 | • U navedenom polju automatski će biti upisano naziv vlasnika smart kartice/tokena te adresni podaci. |
| Iznos (kn) | 15 | • Upisuje se iznos transakcije plaćanja u kunama. |
| Broj računa platitelja / IBAN | 10 / 21 | • U navedenom polju vrši se odabir računa
s kojeg će se vršiti bezgotovinsko plaćanje. Sa strelicom na desnom kraju
polja odabirete jedan od računa s kojeg želite izvršiti plaćanje.
Polje omogućava odabir IBAN-a ili Broja računa platitelja. IBAN je kratica za International Bank Account Number, (hrv. Međunarodni broj bankovnog računa), a radi se o međunarodnom standardu za numeraciju bankovnih računa. Pretvorba klasičnog broja računa u IBAN format može se napraviti stavljanjem kvačice u polje ispred natpisa IBAN.
Struktura hrvatskog IBAN-a (HRxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx); 21 znak |
| Model / Poziv na broj platitelja (zaduženja) | 4 / 22 | • U prvo polje unosi se model zaduženja. U drugo polje unosi se poziv na broj zaduženja. Ukoliko poziv na broj ne postoji unosi se model 99. U HUB 3 obrascu, u polje model upisuje se "HR" i dvoznamenkasti model kontrole poziva na broj. Ukoliko se ispred broja modela ništa ne upiše, automatizmom će se smatrati da je upisano HR. |
Primatelj:
naziv (ime) i adresa |
140 | • Upisuje se naziv primatelja i adresni podaci. |
| Broj računa primatelja / IBAN | 10 / 21 | • Polje omogućava unos IBAN-a. IBAN je kratica za International Bank Account Number, (hrv. Međunarodni broj bankovnog računa), a radi se o međunarodnom standardu za numeraciju bankovnih računa. Pretvorba unosnog polja računa za unos broja računa u IBAN formatu može se napraviti stavljanjem kvačice u polje ispred natpis IBAN Struktura hrvatskog IBAN-a (HRxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx); 21 znak
• Kad se odabere polje Broj računa primatelja, upisuje se račun primatelja u dva dijela: u prvo polje upisuje se sedam znamenki tj. Vodeći Broj Depozitne Institucije (VBDI banke kod koje je otvoren račun primatelja. Sa ponuđenom opcijom VBDI poziva se lista svih važećih VBDI-a u zemlji), a u drugo veće polje upisuje se broj računa primatelja. |
Kontrola
primatelja |
• Kontrola primatelja omogućuje
provjeru ispravnosti broja računa primatelja – poslovnog subjekta uvidom
u Jedinstveni registar računa. Nakon popunjavanja IBAN-a ili VBDI i broja računa primatelja, odabirom “Kontrole primatelja” dobivaju se sljedeći podaci: naziv primatelja, broj računa, status računa, adresa i sjedište primatelja. Ukoliko račun primatelja ne postoji u Jedinstvenom registru računa, pojavljuje se odgovarajuća poruka. Tada je potrebno provjeriti da li je ispravno upisan IBAN (VBDI i broj računa primatelja). Za račune koji nisu evidentirani u Jedinstvenom registru računa “Kontrolom primatelja” provjerava se ispravnost formata računa. Ukoliko je format ispravan, platni nalog se može izvršiti. |
|
| Model / Poziv na broj primatelja (odobrenja) | 4 / 22 | • U prvo polje unosi se model odobrenja. U drugo polje unosi se poziv na broj odobrenja. Ukoliko poziv na broj ne postoji unosi se model 99. U HUB 3 obrascu, u polje model upisuje se "HR" i dvoznamenkasti model kontrole poziva na broj. Ukoliko se ispred broja modela ništa ne upiše, automatizmom će se smatrati da je upisano HR. Prilikom unosa kontroliraju se propisane strukture modela i poziva na broj. |
| Opis plaćanja | 140 | • Upisuje se kratak opis plaćanja, a predviđena su četiri reda za upis. |
| Šifra namjene | 4 | • Upisuje se četveroslovna šifra
namjene transakcije. Unos šifre namjene nije obavezan. Popis šifara namjene |
Datum izvršenja |
10 |
• Unosi se datum izvršenja naloga. Datum izvršenja mora biti veći ili jednak kalendarskom i ne smije biti praznik ili vikend. U slučaju da je datum izvršenja jednak kalendarskom datumu, a VBDI primatelja drukčiji od VBDI OTP banke, kontrolira se vrijeme do kojeg se u datum izvršenja može unijeti kalendarski datum. Datum se može unijeti u obliku “ ddmmgggg” ili “dd.mm.gggg”. |
| Pritiskom na tipku “Provjera naloga” obavlja se provjera svih podataka naloga i njihovih međusobnih veza (kontrola ispravnosti računa primatelja, kontrola modela i poziva na broj itd.). Ako neki od upisanih podataka nije ispravno unesen pojaviti će se zaslon “Poruka” sa odgovarajućim upozorenjem o greški. Nakon toga potrebno je ispraviti grešku u nalogu i potvrditi sa opcijom "Upiši". | ||
Ukoliko
je nalog ispravno unesen, na zaslonu će se pojaviti poruka: "Nalog
je uspješno unesen". Za unos novog naloga odaberite opciju "Unos
novog naloga", za ponavljanje plaćanja istom primatelju birajte opciju
"Ponovi nalog", a za unos istog naloga u predloške birajte opciju
"Unesi kao predložak". |
||
|
||
Prelazak iz forme HUB 3 u HUB 1 (staru formu) platnog naloga |
||
U postavkama aplikacije možete odabrati HUB 1 ili HUB3 obrazac naloga za plaćanje kao zadani obrazac naloga za plaćanje. Na unosu novog platnog naloga HUB 1, omogućen je jednokratan prelazak u HUB 3 formu linkom u gornjem desnom uglu obrasca (označeno na slici ispod). Prelazak je moguć prije popunjavanja i nakon popunjavanja unosnih polja platnog naloga. Unesene vrijednosti preslikati će se u HUB 3 formu obrasca. |
||
![]() |
||
| Opis unosnih polja naloga u formatu HUB 1 (stari format): | ||
Izgled naloga kreiran je u skladu sa izgledom obrasca platnog prometa (obrazac 40 tj. obrazac 41). Način popunjavanja polja je sljedeći: |
||
|
||
| Pritiskom na tipku “Upiši” obavlja se provjera svih podataka naloga i njihovih međusobnih veza (kontrola ispravnosti tj. postojanja VBDI-a primatelja, kontrola računa primatelja, kontrola modela i poziva na broj itd.). Ako neki od upisanih podataka nije ispravno unesen pojaviti će se zaslon “Poruka” sa odgovarajućim upozorenjem o greški. Nakon toga potrebno je ispraviti grešku u nalogu i potvrditi sa opcijom "Upiši". | ||
| Ukoliko je nalog ispravno unesen, na zaslonu će se pojaviti poruka: "Nalog je uspješno unesen". Za unos novog naloga odaberite opciju "Unos novog naloga", za ponavljanje plaćanja istom primatelju birajte opciju "Ponovi nalog", a za unos istog naloga u predloške birajte opciju "Unesi kao predložak". | ||
| Izgled online zaslona unosa kunskog naloga HUB 1(stari format): | ||
![]() |
||
| Kontrola primatelja i unos | ||
| Kontrola primatelja
omogućuje provjeru ispravnosti broja računa primatelja – poslovnog subjekta
uvidom u Jedinstveni registar računa. Nakon popunjavanja IBAN-a ili VBDI
i broja računa primatelja, odabirom “Kontrole primatelja” dobivaju se sljedeći
podaci: naziv primatelja, broj računa, status računa, adresa i sjedište
primatelja. Ukoliko račun primatelja ne postoji u Jedinstvenom registru računa, pojavljuje se odgovarajuća poruka. Tada je potrebno provjeriti da li je ispravno upisan IBAN (VBDI i broj računa primatelja). Za račune koji nisu evidentirani u Jedinstvenom registru računa “Kontrolom primatelja” provjerava se ispravnost formata računa. Ukoliko je format ispravan, platni nalog se može izvršiti. Ukoliko je nalog ispravno unesen, na zaslonu će se pojaviti poruka: "Nalog je uspješno unesen". Za unos novog naloga odaberite opciju "Unos novog naloga", za ponavljanje plaćanja istom primatelju birajte opciju "Ponovi nalog", a za unos istog naloga u predloške birajte opciju "Unesi kao predložak". |
||
| Unos naloga iz predloška | ||
| Transakcija unosa naloga iz predloška omogućava brz unos naloga uz pretpostavku da ste željeni nalog prethodno pohranili u bazu svojih predložaka, kao što je opisano u poglavlju "Predlošci". | ||
| Izmjena naloga | ||
| U slučaju da ste
prilikom unosa naloga napravili određene greške u podacima (krivi datum
izvršenja, model i/ili poziva na broj i sl.), koje niste uočili prilikom
unosa, preko ovog zaslona moguće je takve greške ispraviti. Na ovom zaslonu prikazani su nalozi (osnovni podaci o njima) koje je moguće mijenjati (nisu autorizirani tj. nisu poslani na izvršenje). Odabirom opcije izmijeni pojavit će se zaslon “Izmjena naloga”. Nakon što napravite potrebne izmjene trebate odabrati opciju “Izmjena” nakon koje se ponovo provjeravaju podaci na nalogu. Ako je sve ispravno može se nastaviti sa daljnjim radom prema želji korisnika. Napomena: Nakon izmjene naloga, isti će na listi unesenih naloga biti markiran žutom bojom. Nakon odeđenog vremenskog perioda, markiranje će nestati. Ova opcija služi isključivo radi lakšeg snalaženja korisnika koji često rade sa većim brojem platnih naloga. |
||
| Izmjena datuma izvršenja | ||
| Za unesene naloge (nisu autorizirani) se može izmijeniti datum izvršenja. Označe se nalozi, stavi novi datum izvršenja, provjera i prihvate izmjene ako je sve u redu. | ||
| Brisanje naloga | ||
| U slučaju da određeni
nalog želite brisati, koristite transakciju "brisanje naloga".
Na zaslonu su prikazani nalozi (osnovni podaci o njima) koje je moguće brisati. Statusi naloga koje možete brisati su: "neautoriziran" i "poslan na izvršenje". Ukoliko želite brisati nalog koji ima status "autoriziran" prethodno morate poništiti autorizaciju. Naloge sa statusom "poslan primatelju" i "proveden" nije moguće brisati. U slučaju da nalog treba brisati, odabirom opcije Brisanje pojavit će se zaslon “Brisanje naloga”. Nakon još jedne provjere da je to stvarno nalog kojeg želimo izbrisati, pritiskom na tipku “Briši” nalog je izbrisan i pojavljuje se odgovarajuća poruka o uspješnom brisanju naloga. Naloge je moguće brisati samo pojedinačno. |
||
| Autorizacija naloga | ||
| Nakon što su nalozi
uneseni ili eventualno izmijenjeni, naloge je potrebno autorizirati. Autorizacijom
od unesenih naloga biramo one koje zaista želimo poslati na izvršenje. Na zaslonu autorizacije prikazani su svi nalozi (osnovni podaci o njima) koji nisu autorizirani. Autorizirati je moguće one naloge koji imaju datum izvršenja veći ili jednak kalendarskom, i to prije isteka vremena autorizacije za one naloge koji imaju datum izvršenja jednak tekućem (15:00 sati za eksterne naloge). Za naloge koji imaju datum izvršenja manji od kalendarskog ili je za tekući datum isteklo vrijeme slanja na izvršenje (15:00 sati) potrebno je promijeniti datum izvršenja. Takvi nalozi također se prikazuju na ovom zaslonu, ali prije njihove autorizacije potrebno je promijeniti datum izvršenja sa ponuđenom transakcijom "izmjeni datum". Nalozi su označeni crvenom bojom. Naloge koje želimo autorizirati potrebno je označiti. Istovremeno je
moguće autorizirati neograničen broj naloga. |
||
|
||
| Poništenje autorizacije | ||
| Ukoliko se želi
poništiti autorizacija svih ili pojedinačnih naloga, koristi se transakcija
"Poništenje autorizacije". Na taj način brišete nalog sa liste
naloga spremnih za slanje na izvršenje. Na ovom zaslonu prikazani su nalozi (osnovni podaci o njima) za koje je moguće poništiti autorizaciju (autorizirani nalozi koji nisu poslani na izvršenje). Odabir naloga za poništenje vrši se na jednak način kao i odabir naloga za autorizaciju. Naloge za poništenje autorizacije označavamo "klikom" u malo oni ponovno pojavljuju na popisu naloga za autorizaciju, tj.na listi izmjene ili brisanja naloga. |
||
| Slanje naloga na izvršenje | ||
| Svi autorizirani
nalozi pojavljuju se na listi naloga spremnih za slanje na izvršenje. Napomena: Sa liste će biti izuzeti nalozi kojima je datum valute izvršenja veći od 90 dana. Nalozi kojima je datum valute izvršenja veći od devedeset dana, pojaviti će se na listi za slanje na izvršenje kada datum valute uđe u ovaj vremenski okvir (devedeset dana od tekućeg datuma). Sve naloge sa liste šaljete na izvršenje jednom transakcijom tj. odabirom opcije "Pošalji". Broj naloga koji se može poslati na izvršenje s jednom transakcijom nije ograničen. Naloge je moguće poslati na izvršenje bez obzira na to ima li na računu dovoljno sredstava, no u tom slučaju nalozi neće proći potrebu obradu u banci, tj. neće biti izvršeni. Čim se na računu osiguraju sredstva, nalozi će se automatski izvršiti, bez potrebe da korisnik usluge eLEMENT@ poduzima bilo kakve dodatne korake. Pri izvršenju naloga poštivati će se propisi o prioritetima izvršenja. |
||
| Pregled naloga | ||
| Transakcijom pregleda
naloga možete vršiti upit po raznim kriterijima kao što su: datum unosa,
datum izvršenja, datum autorizacije, datum slanja na izvršenje, zatim po
statusima: svi nalozi, neautorizirani, autorizirani, poslani na izvršenje,
poslani primatelju (NKS razmjena) i provedeni. Kriterije možete precizirati
sa točnim iznosom naloga, s rasponom iznosa kao i prema broju računa primatelja.
Nakon što su opcije izabrane tj. unesene, pritiskom na tipku “Prikaži” pojaviti će se zaslon “Pregled naloga - prikaz” na kojem su prikazani svi podaci o nalozima na temelju izabranih tj. unesenih opcija. U ovom upitu možete vidjeti ukupan iznos zadanih naloga prema određenom kriteriju kao npr. " prema datumu izvršenja", što je vrlo korisno kada morate provjeriti ima li na računu dovoljno sredstava kako bi se svi zadani nalozi zaista i izvršili. Rezultati upita mogu se tiskati odabirom opcije "ispis" u gornjem okviru zaslona. |
||
| Izvod računa | ||
| U ovoj transakciji
možete dohvatiti izvod za određeni račun, za željeni dan ili razdoblje od
31 dan. Izvod po računu možete povući u tri vrste prikaza kako slijedi:
*.HTML - klasičan prikaz u Internet pregledniku. Moguć je samo ispis istog. Obratite pozornost na to da je neposredno prije potvrde ispisa (u "Print Properties" tj. u postavkama printera) potrebno podesiti opciju "Landscape" tj. opciju vodoravnog ispisa. *.PDF - Acrobat format - na računalu je potrebno imati instaliran besplatni program za pregled ovog formata - Acrobat Reader (isporučen na instalacijskom disku u direktoriju "Arhiva"). Odabirom PDF formata i željenog roka izvoda po računu, na poslužitelju OTP banke kreirati će se datoteka koju možete odmah pogledati na zaslonu računala i po potrebi tiskati (već je podešena opcija vodoravnog ispisa na A4 formatu) ili spomenutu datoteku pohranite na lokalni disk računala. *.TXT - ovaj format predstavlja klasičan tekst format složen po strukturi OTP banka. Odabirom TXT formata i željenog roka izvoda po računu, na poslužitelju OTP banke kreira se datoteka koju je potrebno snimiti na disk računala. |
||
| Izgled zaslona: | ||
![]() |
||
| Pod izbornikom Izvod se može vidjeti i detaljni pregled prometa na tekući datum koji nije u formi izvoda jer se izvod može izvući najranije za prethodni radni dan. | ||
| Pregled obračunate naknade | ||
| Ova transakcija
namijenjena je ispisu mjesečne fakture za obračunate naknade koje banka
naplaćuje prema važećoj Odluci o naknadama. Ista se kreira zadnji dan u
mjesecu. Nakon kreiranja, fakturu je moguće preuzeti u slijedećim formatima:
*.HTML - klasičan prikaz u Internet pregledniku. Moguć je samo ispis potvrde u A4 formatu. *.PDF - Acrobat format - na računalu je potrebno imati instaliran besplatni program za pregled ovog formata - Acrobat Reader (isporučen na instalacijskom disku u direktoriju "Arhiva"). Odabirom PDF formata i željene fakture na poslužitelju OTP banke kreirat će se "file" kojeg možete odmah pogledati na zaslonu računala i po potrebi tiskati ili jednostavno taj "file" pohraniti na disk računala. |
||
| Ispis naloga | ||
| Ukoliko je potrebno
ispisati nalog u obliku potvrde, to možete napraviti u ovoj transakciji.
Nakon što odaberete kriterije odabirom opcije “Dohvati” na zaslonu će se pojaviti svi nalozi koji zadovoljavaju zadane kriterije. Za naloge koji nemaju status 'nalog je izvršen' na potvrdi o izvršenju, biti će napomena Nalogodavac može ovaj nalog povući prije izvršenja. Za naloge koji imaju status 'nalog je izvršen' potvrda se izdaje bez gore navedene napomene. Formati potvrde: *.HTML - klasičan prikaz u Internet pregledniku. Moguć je samo ispis potvrde u A4 formatu. *.PDF - Acrobat format - na računalu je potrebno imati instaliran besplatni program za pregled ovog formata - Acrobat Reader (isporučen na instalacijskom disku u direktoriju "Arhiva"). Odabirom PDF formata i željenog naloga na poslužitelju OTP banke kreirati će se datoteka koju možete odmah pogledati na zaslonu računala i po potrebi tiskati ili pohraniti na disk računala. Napomena: Na ispisu potvrde plaćanja biti će vidljiva imena korisnika smart kartica/tokena koji su napravili transakcije autorizacije i slanja naloga na izvršenje. Ukoliko ne želite da se prikazuju imena korisnika, u transakciji "Parametri aplikacije", potrebno je isključiti ovu opciju (vidi pod ostale transakcije). |
||
| Za sve dodatne informacije obratite se Kontakt centar OTP banke (helpdesk): 062-201-555 (radno vrijeme od 8:00h do 21:00h radnim danom te subotom od 08:00h do 13:00h) (email: helpdesk@otpbanka.hr). Nakon javljanja govornog automata birajte opciju 3. | ||