![]() |
|
| |
|
| . |
|
| << nazad | |
|
| Postupak autorizacije naloga korištenjem TOKEN-a |
Kako bi uneseni nalog bio proveden, potrebno ga je autorizirati. Postupkom autorizacije moguće je autorizirati jedan ili više naloga odjednom. Autorizacija naloga je ujedno i posljednja transakcija koju je potrebno napraviti da bi se zadani nalog izvršio. Ulaskom u transakciju autorizacije naloga na zaslonu će se pojaviti tabela sa svim nalozima koji u pregledu naloga imaju status "NEAUTORIZIRAN", kako je to prikazano na primjeru dva naloga na slici ispod: |
![]() |
| Ukoliko nalog zadovoljava sve uvjete za autorizaciju, u stupcu "Autorizacija" pojavit će se polje za označavanje naloga kojeg želite autorizirati (označeno strelicom). |
| Naloge kojima je datum valute manji od tekućeg nije moguće autorizirati. U tom slučaju u stupcu "Autorizacija" pojaviti će se link "Izmjena". Kako bi se omogućila autorizacija potrebno je pokrenuti transakciju izmjene naloga radi promjene datuma izvršenja. Transakcija se pokreće odabirom opcije "Izmjena" u stupcu "Autorizacija" naloga. Nakon izmjene tj. ispravka naloga, u izborniku "Autorizacija" pojavljuje se polje za označavanje naloga kojeg želite autorizirati tj. poslati na izvršenje. |
| Nakon odabira naloga koji se žele autorizirati i poslati na izvršenje, potrebno je izabrati opciju "Autorizacija". Na zaslonu će se pojaviti popis svih izabranih naloga sa sljedećim podacima: |
![]() |
U polju "Data (APPLI 2)" pojavljuje se osmeroznamenkasti
broj (autorizacijski upit) koji je potrebno upisati u token. Autorizacija
naloga vrši se upisom identifikacijskog broja generiranog na vašem tokenu
kojeg upisujete u polje MAC. Za generiranje MAC-a koristi se token Aplikacija
2. Uputa za autorizaciju naloga tokenom: |
![]() |
| Nakon autorizacije naloga, iste je potrebno poslati na izvršenje koristeći pri tomu transakciju "Slanje naloga na izvršenje". Nakon slanja naloga na izvršenje, isti dobivaju status "Poslan na izvršenje". Kada naloge u najavi obuhvati pozadinska obrada banke, status se mijenja u "Poslan primatelju", te nedugo ta tim u status "Proveden". |
| Opis postupka dvije autorizacije: |
| Ukoliko organizacija poslovanja poslovnog subjekta zahtjeva dvije autorizacije platnih naloga, u transakciji "Postavke aplikacije" potrebno je uključiti takvu opciju. Važno je znati da administriranje ove opcije može obavljati samo token (ili smart kartica) sa najvišim ovlastima. |
| U nastavku upute sljedi primjer zaslona transakcije "Postavljanja parametara aplikacije". Na primjeru je za kunske naloge definirana obaveza dva potpisa samo za kunske naloge, što se jasno vidi sa slike ispod: |
![]() |
Primjer zaslona autorizacije platnih naloga u slučaju kada su potrebna dva potpisa tj. autorizacije: |
![]() |
| Nakon prve autorizacije u polje "1.Autorizacija" pojavljuje se ime osobe koja je napravila prvu autorizaciju (ime korisnika tokena). Na zaslonu je vidljivo da nedostaje druga autorizacija. Kvačicom u kvadratiću ispred "1. Potpis" se označava nalog ili nalozi koji se zele autorizirati. Ukoliko se na listi nalazi veliki broj naloga, te se svi žele autorizirati, preporučuje se opcija "Označi sve". |
![]() |
| Kako bi se napravila druga autorizacija sa obavezno drugim tokenom (djelatnikom) na nivou istog poslovnog subjekta koji ima ovlast autorizacije, korisnik drugog tokena se mora prijaviti u internet bankarstvo OTP banke i napraviti jednak postupak kao što je to učinio u ovom slučaju prvi token (djelatnik). U nastavku je slika zaslona kakvu vidi drugi token ovlašten za autorizaciju: |
![]() |
| Nakon što su napravljene obje autorizacije, naloge je potrebno poslati na izvršenje. Potvrda transakcije slanja autoriziranih naloga na izvršenje vrši se opcijom "Pošalji" |
![]() |
| Nakon potvrde slanja naloga na izvršenje, nalozi dobivaju status "Nalog poslan na izvršenje". Poslane naloge na izvršenje (nalozi u najavi) moguće je brisati u transakciji "Brisanje naloga" sve dok isti ne dobiju status "Poslan primatelju". Provjera statusa naloga moguća je u transakciji "Pregled naloga". |
| Napomena: |
| Ukoliko poslovni subjekt koristi obje metode identifikacije za korištenje internet bankarstva OTP banke tj. uz smart kartice posjeduje i tokene, opcija dvije autorizacije je također moguća. Jednu autorizaciju može napraviti korisnik koji koristi smart karticu, a drugu autorizaciju može napraviti korisnik koji koristi token. Kombinacija dvije smart kartice u ovoj transakciji također je moguća. |
| Za sve dodatne informacije obratite se Kontakt centar OTP banke (helpdesk): 062-201-555 (radno vrijeme od 8:00h do 21:00h radnim danom te subotom od 08:00h do 13:00h) (email: helpdesk@otpbanka.hr). Nakon javljanja govornog automata birajte opciju 3. |
<< nazad | povratak na vrh stranice