Internet bankarstvo | OTP token ? | Demo verzija |
|
Uputa - građani |
|
|
|||
Kontakti | Uputa m-token | Demo OTP m-banking | ||||
Korisne informacije | ||||||
Platni nalog | |
< nazad / back | |
Transakcijom "Platni nalozi" moguće je izvršiti sva kunska bezgotovinska plaćanja u zemlji |
Izgled zaslona internog platnog naloga: | ||
Opis unosnih polja naloga: | ||
Platitelj | • U navedenom polju automatski će biti upisano ime i prezime vlasnika tokena. Upis je moguće proizvoljno izmijeniti. | |
Broj računa platitelja / IBAN
|
• U navedenom polju vrši se odabir računa s kojeg će se vršiti bezgotovinsko plaćanje (vlastitog računa ili računa na koje ste opunomoćeni). Sa strelicom na desnom kraju polja odabirete jedan od računa s kojeg želite izvršiti plaćanje. |
|
Primatelj | • Upisuje se naziv primatelja i i adresni podaci. | |
Broj
računa primatelja / IBAN
|
•
Upisuje se iz dva dijela: u prvo polje upisuje se sedam znamenki tj. Vodeći
Broj Depozitne Institucije (VBDI banke kod koje je otvoren račun primatelja.
Sa ponuđenom opcijom VBDI poziva se lista svih važećih VBDI-a u zemlji).
U drugo veće polje upisuje se broj računa primatelja. Polje omogućava unos IBAN-a. IBAN je kratica za International Bank Account Number, (hrv. Međunarodni broj bankovnog računa) a radi se o međunarodnom standardu za numeraciju bankovnih računa. Pretvorb unosnog polja računa za unos broja računa u IBAN formatu može se napraviti stavljanjem kvačice u polje ispred natpis IBAN (desno od unosnog polja računa primatelja) |
|
Kontrola primatelja
|
• Kontrola
primatelja omogućuje provjeru ispravnosti broja računa primatelja – poslovnog
subjekta uvidom u Jedinstveni registar računa. Nakon popunjavanja VBDI i broja računa primatelja, odabirom “Kontrole primatelja” dobivaju se sljedeći podaci: naziv primatelja, VBDI, broj računa i status računa. Ukoliko račun primatelja ne postoji u Jedinstvenom registru računa, pojavljuje se odgovarajuća poruka. Tada je potrebno provjeriti da li su ispravno upisani VBDI i broj računa primatelja. Za račune koji nisu evidentirani u Jedinstvenom registru računa “Kontrolom primatelja” provjerava se ispravnost formata broja računa i VBDI. Ukoliko su isti ispravni, platni nalog se može izvršiti. |
|
Izbor predloška (unos naloga iz predloška)
|
• Kako biste olakšali i značajno ubrzali unos platnih naloga, preporučujemo Vam da samostalno kreirate vlastitu bazu predloaka koje ćete kasnije koristiti pri unosu platnih naloga (opisano u uputi "Predlošci"). S desne strane unosnog polja "Primatelj" nalazi se link "Izbor predloška". Odabirom navedene opcije na zaslonu će se otvoriti novi manji zaslon (tzv. "pop-up") s popisom svih predložaka koje ste kreirali i pohranili. Prvi stupac "Izbor" korisniku omogućuje označavanje više predložaka koji će se na zaslonu unosa naloga pojavljivati slijedom odabira predloška. Odabirom jednog od ponuđenih predložaka automatski se popunjavaju sva polja izabranog platnog naloga definirana u predlošku. |
|
Model i poziv na broj odobrenja
|
• U prvo polje unosi se model odobrenja. U drugo polje unosi se poziv na broj odobrenja. Oba podatka definira primatelj. Ukoliko poziv na broj ne postoji unosi se model 99. Ukoliko model nije naveden, a postoji poziv na broj, unosi se model 00. U polje model već je upisana oznaka "HR" potrebno je upisati samo numerički dio modela plaćanja. Prilikom unosa kontroliraju se propisane strukture i kombinacije modela i poziva na broj. |
|
Opis plaćanja | • Upisuje se kratak opis plaćanja, a predviđena su dva reda za upis kako je to vidljivo na slici ispod. Za
platne naloge u kojima IBAN primatelja počinje sa brojem "2407000"
nije moguć unos dodatnog opisa u drugi red. |
|
Iznos transakcije | • Upisuje se iznos transakcije plaćanja u kunama. | |
Šifra namjene | • Upisuje se četveroslovna šifra namjene transakcije. Unos šifre namjene nije obavezan. | |
Datum izvršenja | • Polje za tekući datum automatski se popunjava, uz mogućnost izmjene na željeni datum izvršenja u narednih 180 dana. Upis datuma može biti ručni ili odabirom iz opcije "Kalendar". Ugrađena je kontrola na neradne dane. | |
Primjer zaslona platnog naloga nakon poziva kalendara: | ||
Kalendar omogućava izmjenu mjeseca i odabir datuma izvršenja naloga. Nakon potvrde željenog datuma izvršenja naloga, kalendar se automatizmom zatvara. Nije moguće izabrati datum manji od tekućeg ili datum neradnog dana. | ||
Predautorizacija | ||
Određene vrste platnih naloga zahtijevaju predautorizaciju. Predautorizacija predstavlja dodatan sigurnosni mehanizam sustava internet bankarstva. Predautorizacija naloga omogućava zaprimanje naloga. Da bi nalog bio izvršen potrebna je i završna autorizacija u transakciji Autorizacija naloga. | ||
Ukoliko sustav prepozna naloga za koji je potrebna predautorizacija, na zaslonu računala, korisnik će o tomu biti obaviješten kroz zaslon provjere naloga na način kako je to prikazano na slici ispod: | ||
Postupak predautorizacije sličan je postupku autorizacije naloga, a isti je opisan na dijelu zaslona u kojem se vrši predautorizacija. | ||
Opis postupka: | ||
1. Uključite token pritiskom na tipku
< 2. Unesite osobni PIN 3. Pritisnite tipku 2 4. Unesite u token osmeroznamenkasti broj naveden u polju "Ulazni niz (Appli 2)" 5. Prepišite šesteroznamenkasti odgovor sa ekrana tokena u polje "MAC" -Message Authentication Code 6. Kliknite na tipku "Zaprimi nalog" |
||
Nakon unosa znamenki u polje označeno sa MAC (koji je izračunat po osnovu znamenaka u polju "Ulazni niz (Appli 2)". Nakon uspješno unesenog MAC-a, za nastavak je potrebno potvrditi sa opcijom "Zaprimi nalog". Nakon toga na zaslonu će se pojaviti uobičajena poruka o nastavku izvođena transakcije kako je to prikazano na slici ispod: | ||
Nova pravila koja vrijede za unos platnih naloga poslije 15h za plaćanja na račune izvan OTP banke: | ||
Unos kunskog platnog naloga na račun izvan OTP banke uz korištenje tekućeg datuma izvršenja moguć je svakim radnim danom do 15:00h. Nakon 15:00h uneseni tekući datum izvršenja automatizmom će biti prebačen na datum prvog sljedećeg radnog dana (u postupku provjeren naloga). Račun sa kojeg se plaća neće biti terećen do dana izvršenja naloga. Postupak je potpuno jednak unosu platnog naloga u najavu. Važna napomena: Uvjet za izvršenja naloga u najavi na navedeni datum izvršenja je osigurano pokriće (novčana sredstva) na računu sa kojeg se vrši plaćanje i to najkasnije do 15:00h. |
||
Terminski plan izvršenja naloga | ||
U slučajevima kada se nalozi slijedno unose u prelaznom periodu (oko 15:00h) u praksi se može dogoditi da će se jedan dio naloga unijeti sa tekućim datumom, ali drugi dio naloga zbog isteka vremena za unos sa tekućim datumom morati će se unositi uz najavu. U takvim slučajevima postoji mogućnost potrebe izmjene datuma za unesene naloge prije 15h. Izmjena datuma moguća je direktno iz transakcije "Autorizacija naloga", kao i iz transakcije pregleda naloga. | ||
Provjera naloga
|
• Nakon što se popune sva polja platnog naloga potrebno je izvršiti provjeru istog opcijom "Provjera naloga". Ukoliko je nalog ispravno unesen, na zaslonu će se pojaviti svi elementi naloga s porukom "Uneseni nalog je ispravan". S opcijom "Zaprimi nalog" potvrđuje se unos (poruka: Nalog je uspješno zaprimljen). S opcijom "odustani" poništava se započeta transakcija. Ukoliko nalog nije ispravno unesen, pojavljuje se poruka o vrsti greške (npr: uneseni model i poziv na broj nisu točni.). Nakon ispravka potrebno je ponoviti provjeru naloga. Ukoliko odaberete plaćanje s deviznog računa, Banka otkupljuje iznos deviza prikazan u polju "Otkup deviza" i tereti Vaš devizni račun, a plaćanje se izvršava u kunama. Ako se plaćanje vrši neodležanim sredstvima s deviznog računa naplaćuje se naknada sukladno važećoj tarifi naknada. |
|
Odustani | • Opcijom "odustani" poništava se započeta transakcija. | |
Da bi nalog bio proveden, nakon unosa (zaprimanja) istog, potrebno izvršiti autorizaciju naloga. Autorizacija naloga vrši se transakcijom "Autorizacija naloga". | ||
Ukoliko je jedan ili više elmeneta platnog naloga krivo unesen, transakcija provjere naloga će ukazati na mjesto i tip greške. | ||
Nakon ispravka pogreške, ponovno izaberite opciju "Provjera naloga", te ponovite postupak ukoliko transakcija pronađe novu grešku. | ||
Ukoliko je nalog ispravno unesen, na zaslonu se prikazuje poruka o o ispravno unesenom nalogu: | ||
Unos naloga u predložak | ||
Nakon provjere naloga, a prije odabira opcije "Zaprimi nalog", isti po želji možete označiti za pohranu u vlastitu bazu predložaka. Nalog će u predloške biti pohranjen sa svim podacima koji se nalaze na zaslonu, izuzev iznosa plaćanja. Izmjenu podataka u predlošku ili brisanje predloška moguće je napraviti u transakciji "Predlošci". Ukoliko je Vaš nalog ispravno unesen, možete ga pohraniti kao predložak označavanjem polja ispred opcije "Pohrani kao predložak". |
||
Odabirom opcije "Pohrani kao predložak", pojavljuje se novo unosno polje "Naziv predloška" koje će biti popunjeno s podacima iz polja "Primatelj". Naziv predloška možete proizvoljno izmijeniti. Napomena: Ukoliko se unos naloga vrši iz već kreiranog predloška, nakon inosa naloga moguće je izvršiti ažuriranje predloška opccijom "Ažuriraj predložak" . |
Kontakt centar OTP banke - telefonska sluba pomoći korisnicima internet bankarstva (helpdesk). Telefon: 072-201-555. Radno vrijeme radnim danom od 08:00h do 21:00h i subotom od 08:00h do 13:00h. | +38572201555 |
|||
Kontaktirajte nas putem e-maila | ||||
OTP
m-token |
OTP
m-token |
WEB
stranice |
Glavni
izbornik uputa |
||||||
©
copyright 2014 OTP banka d.d.
|