Internet bankarstvo | OTP token ? | Demo verzija |
|
Uputa - građani |
|
|
|||
Kontakti | Uputa m-token | Demo OTP m-banking | ||||
Korisne informacije | ||||||
OTP m-token | |
< nazad / back | Uputa za korištenje mobilnog tokena (građani) |
OSNOVNE INFORMACIJE O APLIKACIJI OTP MOBILNI TOKEN | ||
Aplikacija
OTP mobilni token (u daljnjem tekstu m-token) koristi se za identifikaciju
korisnika internet bankarstva, usluge govornog automata, kontakt centra
te |
||
Aplikaciju je moguće instalirati na mobilne uređaje sa slijedećim operativnim sustavima: | ||
•
iOS (Apple iPhone) • Android |
||
Korisnik, klijent banke, može instalirati samo jednu aplikaciju mobilni token na jedan mobilni uređaj. | ||
OTP m-token ima potpuno jednaku funkcionalnost kao i token uređaj. Korisnik može posjedovati jedan m-token i jedan token uređaj istovremeno ili zasebno samo m-token tj. samo token uređaj (posjedovanje jednog tipa tokena nije uvjetovano posjedovanjem drugog tipa). Osim kod inicijalnog preuzimanja i aktivacije te eventualne naknadne promjene PIN-a, aplikacija OTP m-token može raditi bez potrebe za spojem mobilnog uređaja na internet. | ||
KAKO INSTALIRATI APLIKACIJU OTP m-token | ||
Nakon ugovaranja usluge OTP direkt ili samo dodatnog uređaja za identifikaciju m-token (uz posjedovanje prethodno aktiviranog token uređaja), na mobilni uređaj putem SMS poruke stiže poveznica (link) za preuzimanje OTP m-token aplikacije. Potrebno je voditi računa da je na bazi OTP banke pohranjen ispravan broj mobilnog uređaja. Potvrdom poveznice tj. linka započinje preuzimanje (download) aplikacije na mobilni uređaj sa Apple Store ili s Google Play, ovisno o uređaju koji se koristi. Prepoznavanje tipa uređaja je automatsko. |
||
Za preuzimanje aplikacije m-token potrebno je osigurati internet vezu na mobilnom uređaju. Potvrdno odgovorite na upit o preuzimanju. | ||
Preuzimanje i instaliranje dio su automatskog procesa. |
||
Napomena za postojeće korisnike OTP direkt ugovora: Svi korisnici internet bankarstva za građane (korisnici token uređaja) mogu online transakcijom zatražiti aktivaciju mobilnog tokena, bez potrebe za dolaskom u banku. | ||
INICIJALNA ZAPORKA | ||
Prilikom prvog pokretanja aplikacije OTP m-token potrebno je upisati Korisnički identifikator i Inicijalnu zaporku u prvom zaslonu aplikacije. Korisnički identifikator i Inicijalna zaporka omogućava aktivaciju aplikacije i nastavak korištenja. Prvi korak nakon unosa Korisnički identifikatora i Inicijalne zaporke (aktivacijskog koda) je definiranje tj. odabir PIN za sva buduća korištenja aplikacije OTP m-token. | ||
|
Korisnički identifikator je brojčani kod dužine 8 znamenaka (upisuje se u dva polja po četiri znamenke). Korisnički identifikator dužine od 8 znamenaka dobiva se u poslovnici banke prilikom aktivacije usluge OTP m-token Inicijalna zaporka je brojčani kod dužine 8 znamenaka (upisuje se u dva polja po četiri znamenke). Inicijalna zaporka dužine od 8 znamenaka šalje se putem SMS poruke na broj mobitela koji je prijavljen u bazi OTP banke i na koji će biti instalirana aplikacija mobilni token. Iz tog razloga listić potvrde na kojem se nalazi Korisnički identifikator i SMS sa sa inicijalnom zaporom čuvajte sve do trenutka aktivacije aplikacije OTP m-token. Aktivaciju aplikacije OTP m-token vrši vlasnik mobitela.
|
Ukoliko se usluga OTP m-banking ugovara putem elementa internet bankarstva, Korisnički broj i Inicijalna zaporka prikazuju se na zaslonu računala.
|
U slučaju aktivacije mobilnog tokena putem eLEMENT@ internet bankartva za građane, Korisnički identifikator i Inicijalna zaporka se prikazuju na zaslonu transakcije aktivacije. | ||
PIN | ||
Nakon
unosa korisničkog identifikatora i inicijalne zaporke, potrebno je definirati
PIN. Prvi unos pina potrebno je potvrditi ponovnim istim unosom. Definirani
PIN će služiti za sva buduća korištenja aplikacije OTP m-token. PIN može
sadržavati najmanje 4 a najviše10 znamenaka. |
||
Nakon kreiranja PIN-a, na zaslonu aplikacije OTP m-token korisniku će se prikazati asocijacijska slika na kreiran PIN. Asocijacijske slike aplikacije OTP m-token su službene zastave raznih zemalja. Asocijacijsku sliku (zastavu) potrebno je zapamtiti jer će se prilikom svakog pokretanja aplikacije OTP m-token i unosa PIN-a na zaslonu prikazivati upit "da li je to vaša asocijacijska slika" kao potvrda njegove ispravnosti, a odgovor korisnika mora biti točan kako bi mobilni token pravilno funkcionirao. (jedan od dodatnih sigurnosnih mehanizama). Ukoliko vam iz bilo kojeg razloga ne odgovara dodijeljena asocijacijska zastava nakon kreiranja PIN-a, promijenite PIN u transakciji izmjene PIN-a. | ||
Korisnik
u svakom trenutku može promijeniti PIN. Za promjenu PIN-a potreban je pristup internetu. |
||
POKRETANJE APLIKACIJE OTP m-token | ||
Za
pokretanje aplikacije OTP token korisnik obavezno mora unijeti PIN i potvrditi
asocijacijsku državu (zastavu). Nakon toga otvara se glavni izbornik. |
||
Ukoliko je uneseni PIN neispravan, korisnik neće biti upozoren o grešci. U tom će slučaju prikazana asocijacijska država (zastava) biti različita od one koja je prikazana kod postavljanja PIN-a. Na taj način korisnik će biti upozoren da je unešen krivi PIN i neće se moći spojiti na sustav. | ||
Ispravna
asocijacijska država javlja se samo kod ispravnog unosa PIN-a. Nakon nekoliko uzastopnih pokušaja prijave neispravnim podacima pristup sustavu internet bankarstva OTP banke se blokira. |
||
OSNOVNE FUNKCIJE APLIKACIJE - PREGLED ODABRANIH ZASLONA | ||
Glavni izbornik | ||
|
Neposredno nakon prijave u aplikaciju mobilni token na zaslonu se prikazuje Glavni izbornik. Transakcija "Jednokratna zaporka (Appli1)" omogućava prijavu u internet bankarstvo OTP banke namijenjeno građanima. Pored prijave u internet bankarstvo, jednokratnom zaporkom moguće je koristiti usluge govornog automata OTP banke te određene usluge Kontakt centra. Transakcija MAC (Appli2) omogućava autorizacije platnih naloga kao i ostale transakcije koje zahtijevaju autorizaciju. Transakcija Upit / odgovor (Appli 3) trenutno se ne koristi. U transakciji "Promjena PIN-a" korisnik može neograničeno vršiti izmjenu PIN-a za prijavu u aplikaciju mobilni token. Za promjenu PIN-a potrebna je konekcija mobilnog uređaja na internet. Odabir jezika omogućava izmjenu jezika aplikacije mobilni token - Hrvatski / Engleski Informacije i pomoć - skup korisnih informacija i poveznica. |
Dodatna napomena:
Ukoliko ste u transakciji Promjena PIN-a ispravno unijeli stari i novi
PIN, kao potvrda se na zaslonu prikazuje informacija da je PIN uspješno
promijenjen. Sa novim PIN-om prikazat će se i nova zastava koju je potrebno
zapamtiti kao podsjetnik. |
Izračun jednokratne zaporke (Appli 1) (One Time Password) | ||
|
Izgled zaslona izračuna jednokratne zaporke. Kako je vidljivo na primjeru (slika lijevo), na zaslonu se uvijek prikazuje serijski broj tokena (korisničko ime za prijavu u internet bankarstvo), a serijski broj tokena je uvijek jednak. U polju ispod serijskog broja mobilnog tokena nalazi se automatizmom izračunata Jednokratna zaporka Appli1. Oba podatka prepisuju se sa zaslona mobilnog uređaja u sučelje prijave u eLEMENT@ internet bankarstva OTP banke.
|
Appli 1 - je kratica od Aplikacija 1
|
MAC (Appli 2) | ||
|
Transakcija MAC (Appli 2) korisniku omogućava autorizaciju platnih naloga i ostalih transakcija koje zahtijevaju autorizaciju. Sa zaslona internet bankarstva (transakcija autorizacije, polje Data Appli 2) u polje pod nazivom "Unesite zadani niz znamenaka" na mobilnom tokenu prepišite 8 zadanih znamenki. Nakon unosa zadnje znamenke automatizmom će se popuniti polje MAC (Appli2), koje se nakon toga prepisuje u polje MAC na zaslonu autorizacije u internet bankarstvu.
|
MAC je kratica od: Message Authentication Code Appli 2 - je kratica od Aplikacija 2
|
Informacije i pomoć | ||
|
Korisnička podrška 062 201 555 - automatizmom pokreće aplikaciju telefonskog pozivanja kontakt centra OTP banke. Nakon javljanja govornog automata birajte opciju 3. E-mail - automatizmom pokreće aplikaciju za slanje elektronske pošte na mail adresu helpdesk@otpbanka.hr Online uputa - automatizmom se pokreće WEB preglednik sa poveznicom na ovu uputu Web stranice OTP banke - automatizmom se pokreće WEB preglednik sa poveznicom na www.otpbanka.hr m-token info - na zaslonu se prikazuju osnovni podaci o verziji aplikacije i mobitelu, te je vidljiv i serijski broj mobilnog tokena
|
Telefonski pozivi prema korisničkoj podršci na broj telefona 072 201 555 naplaćuje se jednako kao i svi ostali poziv prema fiksnim mrežama, tj. ne postoji nikakva ekstra (dodatna) tarifa. Radno vrijeme kontakt centra - helpdesk kanal - radnim danom od 8h do 21h, a subotom od 8h do 13h.
|
SIGURNOST | ||
Aplikacija OTP m-token ima potpuno jednaku funkcionalnost i sigurnost kao (fizički) tokena uređaj. Za korištenje aplikacije potreban je PIN koji postavlja i poznaje samo korisnik. PIN, kao ni bilo koji drugi podatak vezan uz prijavu, ne pohranjuje se na mobitel, čime je onemogućena zloupotreba. | ||
OSTALE KORISNE INFORMACIJE | ||
Za instalaciju aplikacije mobilni token potrebno je osigurati pristup Internetu i to za preuzimanje/instaliranje aplikacije, te kod prvog spajanja na aplikaciju i slučaju naknadne izmjene PIN-a. | ||
Ovim putem molimo korisnike da provjere ugovoreni tarifni model za internet prometa mobilnog uređaja, uz preporuku da se odaberu najpovoljniji uvjeti za pristup Internetu. | ||
Ako unesete neispravan PIN u OTP m-token, aplikacija vas na to neće upozoriti, već će kreirati neispravnu jednokratnu zaporku. Uzastopni pokušaji prijave s neispravnom jednokratnom zaporkom rezultirat će blokadom korištenja internet bankarstva. U tom slučaju obratite sa našoj helpdesk službi i postupite prema uputama operatera. | ||
U slučaju promjene mobilnog uređaja na kojem je instalirana aplikacija, potrebno je napraviti redistribuciju aplikacije. Inicijativu redistribucije moguće je napraviti u bilo kojoj poslovnici OTP banke ili putem eLEMENT@ internet bankarstva. | ||
U slučaju gubitka mobitela na kojem je instalirana aplikacija OTP m-token, obratite se najbližoj poslovnici OTP banke ili kontaktirajte naš Kontakt centar (+385 (0)62-201-555). | ||
Aktiviranje aplikacije mobilni token naplaćuje se jednokratno temeljem važeće Tarife naknada OTP banke. Ukoliko je mobilni token jedini (prvi) identifikacijski uređaj, aktivacija aplikacije je besplatna. | ||
PREUZIMANJE APLIKACIJE NA MOBILNI UREĐAJ | PREUZIMANJE APLIKACIJE NA MOBILNI UREĐAJ | |
Kontakt centar OTP banke - telefonska sluba pomoći korisnicima internet bankarstva (helpdesk). Telefon: 072-201-555. Radno vrijeme radnim danom od 08:00h do 21:00h i subotom od 08:00h do 13:00h. | +38572201555 |
|||
Kontaktirajte nas putem e-maila | ||||
OTP
m-token |
OTP
m-token |
WEB
stranice |
Glavni
izbornik uputa |
||||||
©
copyright 2014 OTP banka d.d.
|