| Datoteka s nalozima |
Izbornik "Datoteka s nalozima" omogućava korisniku eLEMENT@ paketa slanje većeg broja kunskih naloga za plaćanje na poslužitelj banke u jednoj datoteci. Datoteka mora biti u ASCI formatu, a struktura sloga prema specifikaciji "FINA" ili "OTP banka". Ime datoteke nije čvrsto definirano, ali ekstenzija mora biti *.TXT ili *.ZAP. U jednom danu moguće je poslati neograničen broj datoteka. Naziv datoteke ne smije se ponavljati bez obzira na dan, tj. datum slanja iste. Sugeriramo da naziv datoteke sadrži datum kreiranja i vrijeme kreiranja. Ukoliko ste iz određenog razloga brisali prenesenu datoteku, te istu želite ponovno prebaciti na host banke, također je potrebno izmjeniti naziv datoteke. Primjer naziva datoteke: 2702051130.TXT opis: datoteka kreirana 27.02.2005. u 11:30 h Opis strukture datoteka moete pogledati u PDF formatu u transakciji "Prijenos datoteke" (potrebno je imati instaliran program: Adobe Acrobat Reader), a istu možete preuzeti na linku: Struktura datoteke naloga - FINA i Struktura datoteke - OTP |
| Prijenos datoteke |
Odabirom transakcije "prijenos
datoteke" pojavit će se korisničko sučelje koje omogućava
odabir željene datoteke sa nalozima i slanje iste na poslužitelj
banke. |
![]() |
Odabirom opcije "Browse" vršite označavanje datoteke koju elite poslati u banku. Nakon što ste odabrali datoteku, potvrdite slanje sa opcijom "Pošalji". Ukoliko je datoteka pravilno odabrana i poslana, na zaslonu će se pojaviti slijedeća poruka:" Datoteka je uspješno prenesena na posluitelj OTP banke". Ukoliko datoteka nema odgovarajuću obaveznu ekstenziju (*.TXT) ,
ili datoteka ima obaveznu ekstenziju *.TXT, ali ipak ista nije snimljena
u običnom TEXT tj. ASCI formatu, na zaslonu će se pojaviti slijedeća
poruka: "Datoteka nema odgovarajući sadraj. Ukoliko je poslana datoteka tekstualnog formata, a nema odgovarajući sadraj, datoteka će biti prihvaćena, ali u pregledu poslanih datoteka poruka o greški biti će slijedeća: "Duljina vodećeg sloga (prvog sloga) nije ni 180 ni 250 znakova", što ukazuje na slijedeće: a.) da ste poslali datoteku s podacima o nalozima, ali su nepravilno formatirani (slog nema strukturu FINA ili OTP), ili b.) da u poslanoj datoteci uopće ne postoje podaci o platnim nalozima. |
| Pregled datoteke s nalozima |
| Nakon uspješnog prijenosa datoteke, detaljne podatke o datoteci te o broju ispravnih naloga ili naloga s greškom, moete pogledati u transakciji "Pregled datoteke s nalozima". |
![]() |
| Nakon što ste odabrali eljeni kriterij (status datoteka) i razdoblje, na zaslonu se pojavljuje popis datoteka sa trenutnim statusima. Primjer je na slici ispod: |
|
| U pregledu datoteka u primjeru, vidljivo je da postoje dvije datoteke od kojih je prva potpuno neispravna, te je označena sa statusom "greška", dok su u drugoj datoteci od ukupnog broja naloga neispravna samo dva te je datoteka označena sa statusom "ne autorizirana". Detaljni opis sadraja datoteke i pregled ispravnih i neispravnih naloga moete dobiti odabirom opcije "Pregled datoteke" (link sa desne strane pojedinačnog opisa datoteka). Odabirom navedene opcije za "neautoriziranu" datoteku (npr:datoteka5.txt) dobivate analitički prikaz naloga sadranih u poslanoj datoteci (slika ispod). |
![]() |
U primjeru analitičkog pregleda prikazana je datoteka sa ukupno 5 naloga od kojih su tri u potpunosti ispravna, a dva imaju grešku. Greške mogu biti npr.: datum izvršenja naloga je manji od tekućeg, neispravan model i poziv na broj zaduenja/odobrenja, netočna struktura iro-računa primatelja i sl. Ukoliko elite vidjeti detalje ispravnih i neispravnih naloga, koristite link s desne strane "Detalji" ili "Opis greške". Tim upitom prikazuje se novi "pop-up" zaslon sa svim detaljima naloga. Isti zatvarate koristeći "X" u gornjem desnom uglu "pop-up" zaslona s detaljima o nalogu. Napomena: Datoteke koje u sebi pored ispravnih naloga sadre i neispravne naloge moguće je autorizirati, a opis postupka autorizacije slijedi.... |
| Autorizacija datoteke |
Nakon prijenosa datoteke u Banku, slijedeći korak je autorizacija iste. U ovoj transakciji vršite potpis datoteke sa PIN-om. Autorizaciju moete napraviti za datoteke u kojima ne postoje nalozi sa greškom, ali i datoteke koje u sebi sadravaju naloge s greškom. |
| Odabirom transakcije "Autorizacija datoteke" u izborniku "Datoteke sa nalozima", na zaslonu se pojavljuje upit u kojem upisujete datum u kojem ste izvršili prijenos datoteke u Banku. Najčešće će to biti tekući datum i stoga će isti već biti upisan u unosna polja. |
![]() |
Odabirom opcije "Dohvati", na zaslonu se pojavljuje slijedeće: Napomena: Odabrali smo primjer datoteke u kojoj pored ispravnih naloga postoje i nalozi sa greškom. |
![]() |
A.) Ukoliko datoteka sadri samo ispravne naloge, u desnom polju "Autorizacija", označite datoteku koju elite autorizirati ( kruić u koloni "Autorizacija"). Sa opcijom "Pošalji" potvrdite eljenu radnju. Na zaslonu će se pojaviti tabela sa informacija o datoteci (podaci: naziv datoteke, SHA1, broj naloga, ukupan iznos, broj naloga s greškom, ukupan iznos naloga s greškom, veličina datoteke, referent kreiranja, datum kreiranja, autorizacija) te sa opcijom "Potpis" napravite autorizaciju datoteke sa unosom PIN-a. Nakon unosa PIN-a, na zaslonu se pojavljuje potvrda o uspješno provedenoj autorizaciji. Ukoliko elite odustati od autorizacije , odaberite opciju "Odustani" prije unosa PIN-a. B.) Ukoliko datoteka pored ispravnih naloga sadri i određeni broj neispravnih naloga, postupite jednako kao što je to opisano u prethodnoj točki upute, ali uz dodatnu opciju: - Autoriziraj sve ili Autoriziraj samo ispravne. (vidi sliku gore). - Opcijom: Autoriziraj sve - vršite autorizaciju datoteke (ispravni nalozi), dok neispravne naloge prebacujete na pojedinačnu listu kunskih naloga u "IZBORNIK KUNE". Tu je moguće njihovo pojedinačno ispravljanje u transakciji "Ispravak naloga", ili brisanje istih u transakciji "Brisanje naloga". U ovom slučaju sa nalozima postupate jednako kao i kod pojedinačno unesenih naloga, tj. nakon ispravka eljenih naloga s greškom iste je potrebno pojedinačno autorizirati i poslati na izvršenje. (opisano u uputi "kune"). - Opcijom: Autoriziraj samo ispravne - vršite autorizaciju datoteke (ispravni nalozi), dok neispravne automatski brišete sa baze Banke. C.) Ukoliko su svi nalozi u datoteci neispravni,
istu moete autorizirati uz obaveznu opciju "Autoriziraj
sve". Nakon autorizacije ovakve datoteke svi nalozi prebacuju
se na listu pojedinačno unesenih naloga gdje je potrebno izvršiti
ispravak istih, pojedinačno autorizirati i poslati na izvršenje (IZBORNIK
KUNE). Ukoliko izaberete opciju "Autoriziraj samo ispravne"
svi će neispravni nalozi biti automatski izbrisani. |
| Brisanje datoteke |
Pozivom transakcije "Brisanja datoteke" na zaslonu se pojavljuje unos statusa eljene datoteke i razdoblje u kojem je ista unesena. Odabirom kriterija na zaslonu se pojavljuje popis datoteka koje je moguće brisati. |
![]() |
U transakciji "Brisanje datoteke", moete izvršiti brisanje poslane datoteke koja ima jedan od slijedećih statusa: GREŠKA, NE AUTORIZIRANA, AUTORIZIRANA. Postupak brisanja pokreće se transakcijom "Brisanje datoteke". Datoteku koja ima status "PROVEDENA" nije moguće brisati. Ukoliko se ipak pojavi potreba za brisanjem svih ili pojedinih naloga iz datoteke koja ima status "Provedena", to je moguće napraviti u izborniku "KUNE" - brisanje naloga (pojedinačno) sve dok NALOZI iz datoteke ne dobiju status "Poslan primatelju" tj. "Proveden" |
![]() |
| Brisanje datoteke potpisuje se PIN-om. Nakon brisanja datoteke, istu je moguće ponovno poslati u banku pod istim imenom (npr. u slučaju ispravka iste). |
| Slanje datoteke na izvršenje |
| Nakon što je izvršen prijenos datoteke u Banku, te autorizacija iste, datoteku je potrebo poslati na izvršenje. Odabirom spomenute transakcije u izborniku "Datoteke s nalozima", na zaslonu se pojavljuje analitički prikaz svih naloga u datoteci. (Na slici dolje prikazan je primjer datoteke sa tri naloga). |
![]() |
Ukoliko na izvršenje želite poslati sve navedene naloge (datoteku), isto potvrdite sa opcijom "Pošalji". Nakon ove potvrde, datoteka dobija novi status "PROVEDENA", što moete provjeriti u transakciji "Pregled datoteke s nalozima". Napomena: Transakcija "Slanje naloga na izvršenje" u izborniku "DATOTEKE S NALOZIMA"i transakcija "Slanje naloga na izvršenje" u izborniku " KUNE" su jednake transakcije tj. nalozi uneseni datotekom ili pojedinačnim unosom na izvršenje mogu se poslati navedenom transakcijom, bez obzira u kojem od dva navedena izbornika trenutno radite. Nalozi prethodno moraju biti autorizirani. |
| Pregled mogućih statusa datoteka |
| |
Za sva dodatna pojašnjenja nazovite Kontakt centar OTP banke (helpdesk) - telefon: 062-201-555 (radno vrijeme od 8:00h do 21:00h radnim danom te subotom od 08:00h do 13:00h) |